Alyvos signalas, važiuoti toliau?
Net reguliariai prižiūrėdamas savo automobilį, jo savininkas gali atsidurti situacijoje, kai išvažiavus iš degalinės 500 km užsidega žemo tepalo slėgio lemputė. Kai kurie vairuotojai iškart skuba užsipilti, kiti – į servisa.
Yra įsitikinusių, kad tai dažna kompiuterio klaida, ir toliau važiuoja įprastu ritmu. Koks yra teisingas sprendimas šiuo atveju?
SIGNALO SKIRTUMAS
Nukritus alyvos lygiui, prietaisų skydelyje įspėjamoji lemputė užsidega arba geltonai, arba raudonai. Ne kiekvienas automobilio savininkas žino apie šią funkciją. Gelsvas įspėjimas pasirodo, kai lygis sumažėja maždaug vienu litru. Kita vertus, raudona spalva rodo kritinį lygį. Abu jutikliai veikia nepriklausomai, todėl jie įjungiami skirtingomis sąlygomis.
Benzininiam varikliui dažnai reikia mažiau alyvos nei dyzeliniam analogui, o jei automobilio savininkas vairuoja automobilį ramiai, be staigių pagreičių ir didelių apkrovų, geltona spalva gali neužsidegti net nuvažiavus 10 000 km.
GELTONAS SIGNALAS
Jei jutiklyje suaktyvinta geltona alyvos spalva, tai nėra svarbu varikliui. Variklio trinties dalys yra tinkamai apsaugotos ir paprastai nereikia pilti alyvos. Kai tik jis nukris žemiau kritinės ribos, skydelyje užsidegs raudonas signalas. Jokiu būdu negalima to ignoruoti.
RAUDONAS SIGNALAS
Jei ant prietaiso pasirodo raudona spalva, alyva nukrito iki minimalaus (o gal ir žemesnio) lygio. Tada kyla problemų užvedant variklį. Tai reiškia tik vieną dalyką – kuro badas prasidės labai greitai (jei jis dar neprasidėjo). Tai labai kenkia jėgos pavarai. Tokiu atveju galite nuvažiuoti apie 200 km, o po to reikia įpilti tepalo.
Nepaisant to, geriau nerizikuoti ir kreiptis pagalbos, nes raudona lemputė gali reikšti ir kitas problemas, išskyrus staigų lygio kritimą. Prieš papildydami lygį, turite sužinoti, kodėl jis taip smarkiai krito. Tarp jų yra, pavyzdžiui, alyvos siurblio pažeidimai. Veikiant, nepakankamai alyvos, greičiausiai sugadinsite variklį, todėl geriausia jį išjungti.