6 klaidos, kurios žudo pavarų dėžę
Neautomatinės pavarų dėžės yra paprastos konstrukcijos, patikimos ir leidžia šiek tiek sutaupyti degalų (jau yra automatinių pavarų dėžių, kurios šiuo požiūriu jas lenkia, tačiau jos yra brangesnės).
Siūlome susipažinti su 6 dažniausiai pasitaikančiomis klaidomis, kurias dažnai daro vairuotojai (ypač tie, kurie turi mažai patirties).
PAVARŲ PERJUNGIMAS BE SANKABOS
Tai skamba gana keistai, tačiau yra vairuotojų, kurie tai daro. Paprastai tai pradedantiesiems arba tiems, kurie vis dar vairavo automobilį su automatine pavarų dėže. Jie perjungia pavaras nespausdami sankabos pedalo. Galima išgirsti garsų knarkimą, kuris greitai primena klaidą.
Šiuo metu pavarų dėžė patiria didžiulę apkrovą, o dažnai kartojant šį „pratimą“, jis tiesiog nepavyksta. Žinoma, galite persijungti be būdingo garso, tačiau tam reikia labai gerai pažinti savo automobilį ir pajusti, kada apsisukimai atitinka norimą pavarą.
NUOLAT SPAUDŽIAMAS PEDALAS
Daugelis vairuotojų, įskaitant tuos, kurie turi didelę patirtį už vairo, mėgsta ilgą laiką spausti sankabą. Jie tai daro net tada, kai sustoja prie šviesoforo arba tiesiog laukia kažko neišjungdami variklio. Šis iš pažiūros nekenksmingas veiksmas sukelia sankabos preso disko šonkaulių nusidėvėjimą.
Kiti pavarų dėžės komponentai taip pat kenčia, nes jie yra perkrauti. Galutinis rezultatas – sugedusi sankaba ir vilkiko iškvietimas. Pakeisti pagrindinį komponentą visai nėra pigu.
PRIEŠ SUSTABDANT ĮJUNGIANT ATBULINĖS EIGOS PAVARĄ
Žanro klasika – vairuotojas bando pastatyti automobilį ir įjungia atbulinę pavarą, kol jo automobilis nustoja judėti. Iš atbulinės pavaros vėl pasigirsta nemalonus girgždesys. Jei šis veiksmas kartojamas dažnai, rezultatas beveik neabejotinai pakeičia nesėkmę. Tai atitinkamai veda į naują servizo vizitą.
PEREINAMAS NETEISINGAS PERDAVIMAS
Tai dažnai atsitinka, jei svyruoklė yra laisva ir pavarų svirtyje yra didelis laisvumas. Tokiu atveju bandydamas stabdyti varikliu, vairuotojas vietoj trečiosios pavaros gali netyčia įsijungti pirmiausia.
Važiuojant ketvirtuoju greičiu, automobilio ratai sukasi daug greičiau, nei leidžia maksimalus apsisukimų skaičius, kai įjungiama pirmoji pavara. Atleidus sankabą, variklis priverstas sulėtinti greitį, tačiau kai tai įvyksta staiga, gali būti pažeista ne tik pavarų dėžė ir sankaba, bet ir pats variklis.
Be to, kai sugenda svarbūs mašinos komponentai, auto smarkiai sumažina greitį, o tai gali paveikti judėjimo trajektoriją ir sukelti avarinę situaciją (ypač slidžiame kelyje).