Elektromobilis ar įprastas automobilis?
Kas, ekspertų nuomone, yra pelningesnis?
Šiandien elektromobilis vis dažniau tampa mūsų gyvenimo dalimi. Ir jei vidaus rinka vis dar negali pasigirti didele šio tipo transporto paklausa, kai kurios Europos šalys sėkmingai įvaldo šias mašinas. Ir jau yra tam tikra jų eksploatavimo patirtis, kuria remdamiesi konsultacijų bendrovės „We Predict“ mokslininkai suskaičiavo, kurį automobilį apsimoka turėti asmeniniam naudojimui.
Elektromobilio privalumai ir trūkumai
Teoriškai elektromobiliai yra laikomi patikimesnėmis transporto priemonėmis nei automobiliai su tradiciniais varikliais, todėl jie turėtų būti geresnėje pirkimo vietoje nei pastarieji. Tačiau ekspertų skaičiavimai nebuvo palankūs elektros varikliams. Tiesa, brangiau jie kainuoja tik pirmaisiais veiklos metais.
Argumentai buvo pagrįsti JAV gyvenančių elektromobilių savininkų duomenimis, nes čia šių automobilių rinka yra labiau išvystyta. Žemiau pateikiami skaičiai šios šalies valiuta, bet manau, kad nebus sunku išvesti paralelę su mūsų realybe. Specialistai teigia, kad per pirmuosius tris mėnesius po įsigijimo elektromobiliai jų savininkui kainuoja apie 123 €, o paprasto automobilio priežiūrai išleidžiama ne daugiau nei 53 €. Kas reiškia , kad mums įprastas transportas yra pelningesnis.
Toks skirtumas paaiškinamas tuo, kad elektromobiliams, palyginti su įprastu transportu, reikia daugiau kvalifikuoto techninio personalo bei esamu degalinių, turinčių patirties juos aptarnauti. Taigi ką turėtumėte nusipirkti?
Tų pačių „We Predict“ ekspertų teigimu, ilgiau eksploatuojant elektromobilį, įprasto automobilio pranašumai prieš elektromobilį baigiasi. Įvertinus aplinkai draugiškos transporto priemonės trejų metų eksploatavimo rezultatus, jos savininkas priežiūrai išleidžia 514 €, o paprasto automobilio savininkas – 749 €.
To priežastis – elektromobilio paprastumas. Jo variklis ir transmisija remonto atveju reikalauja daug mažiau finansinių išlaidų nei automobilio su benzininiu ar dyzeliniu varikliu.
Techniškai elektromobilis pagamintas iš mažiau sudėtingų mechaninių dalių. Šiuo atžvilgiu jo remonto sąnaudos, ekspertų skaičiavimais, 22% mažesnės. Dėl mažesnio darbo kiekio planinės priežiūros išlaidos sumažėja tris kartus.
Pirkti ar nepirkti elektromobilį, manau, dar per anksti apie tai galvoti. Be jokios abejonės, ateitis priklauso šioms mašinoms, tačiau, sprendžiant iš dabartinės tendencijos, ji ateis dar negreitai.
No Comments