Tralas: sukurimo istorija
Šiuo metu tralų naudojimas automobiliams gabenti tapo įprasta. Tačiau iki 1916 m. Tokios specialios technikos paprasčiausiai neegzistavo. Tu metu automobiliai gedo ne mažiau nei dabar, ir kartais nuvažiuodavo į griovį. Ju gabenimas į remonto punktus buvo didelė problema. Tai tęsėsi iki tol, kol buvo suprojektuotas pirmasis tralas.
Kas isrado pirmaji trala?
Pirmąjį pasaulyje tralą išrado inžinierius – konstruktorius Ernestas Holmesas. Amerikos išradėjui priklausė nedidelė automobilių remonto dirbtuvė Čatanugoi, Tenesis, JAV. 1916 m. Jis sukūrė pirmąjį tralo prototipą, kurio tolesnis patobulinimas leido pradėti gaminti šią spec. techniką, pirmiausia JAV, paskui – kitose šalyse.
Šio tipo įrangos išradimas buvo išspręstas problemos, su kuria susidūrė auto mechanikas, vykdydamas savo profesinę veiklą: sunkumų gabenant apgadintus automobilius į dirbtuves. Anksčiau tam buvo naudojamos virvės, rąstai ir arkliai, tačiau Holmso idėja leido evakuoti automobilius.
Tralo sukurimo istorija
Kai verslo mokyklos mokytojas Johnas Wheatley keliavo su savo sūnumi „Ford“ automobiliu, netikėtai automobilis nuvažiavo nuo kelio ir užstrigo upeli. Profesorius Wheatley iškart paskambino savo mokiniui Holmsui, prašydamas padėti jam ištraukti automobilį. Ernestas Holmesas ir šeši padėjėjai 8 valandas bandė ištraukti užstrigusį automobilį.
Po šio įvykio automechanikas nusprendė, kad tikrai turi būti būdas supaprastinti mašinų ištraukimą ir transportavimą. Išradingas mechanikas savo sunkvežimį „Cadillac“ (1913) aprūpino gerve, su kurios pagalba būtų galima štraukinėti automobilius. Pirmasis testas buvo nesėkmingas, dėl neteisingų apskaičiavimų mašina apvirto. Tačiau išradėjas tęsė savo darbą: jis aprūpino tralą kronšteinais, kranų ir mechanizmų su skriemulių. Naujas modelis atliko puikų darbą gabendamas sugedusius automobilius į remonto vietą.
1916 m. Ernestas Holmsas užpatentavo savo išradimą ir šiek tiek vėliau isteigia įmonę „Holmes Wrecker“, gaminančią tralus. Jis pradėjo pardavinėti savo automobiliius autoserviso savininkams ir taip prasidėjo tralu istorija. Pirmą tralą Tarptautiniame Chattanooga muziejuje Tenesyje, JAV.
Siuolaikine spec. technika
Tralu pramonė per metus atneša daugiau nei 15 milijardų dolerių. Specialios technikos gamybą užsiima tokie gigantai kaip:
- Mercedes Benz;
- Volkswagen;
- MAN;
- Fiat;
- Iveco;
kitos kompanijos, gaminančios šiuolaikinius automobilius, kurių savybės yra žymiai pranašesnės už pirmąjį pasaulyje tralą. Bet be „Cadillac“ su gerve, visos šios krypties tiesiog nebūtų. Azijos specialios įrangos rinkoje taip pat yra gerai žinomų tralų gamintojų. Tai „Hyundai“, „Isuzu“, „Foton“, „Fuso“.
Tralas buvo išrastas daugiau nei prieš šimtą metų. Tačiau dabar kiekviename mieste kiekviena dieną ira tralo paslaugų poreikis: dažnai reikia pristatyti automobilį į autoservisą, ištraukti jį iš griovio, išvežti sugedusį automobilį iš eismo įvykio vietos, arba transportuoti transporto priemonę į stovėjimo aikštelę.